Samen met de leerlingen maken wij het liedje in 3 weken en in 3 stappen:

1. Het liedje schrijven

Het liedje schrijven wij samen met de leerlingen. De leerlingen weten goed wat er zo leuk is aan de school en dat geeft het liedje echt iets van de school. Iedereen mag meedenken over de tekst en muziek met de gitaar. Het schrijven van het liedje met een klas of groep leerlingen geeft een leuke dynamiek waar elk kind bij wordt betrokken. De leerlingen bedenken zelf de tekst en zoeken een melodie die daar goed bij past. Samen met de muziekcoach maken zij in grote lijnen het liedje klaar. De muziekcoach zal na de les het liedje perfectioneren voor de volgende stap!

2. De muziek produceren

Het liedje is geschreven, maar het is nog niet klaar! Het is nu slechts nog een idee dat op papier staat. De volgende stap is het maken van de muziek, zodat we er bijvoorbeeld op kunnen dansen. De muziek bestaat uit allerlei laagjes en instrumenten, als bijvoorbeeld: drums, gitaar en synthesizers. Hoe werkt dit en hoe maak en bedenk je dit? De muziekcoach legt hier wat over uit en gaat daarna met de leerlingen aan de slag om zelf een gave beat te maken, wat misschien wel lijkt op de nieuwste hit! De leerlingen krijgen een kijkje achter de schermen 

3. Het liedje inzingen

De muziekproductie is klaar, maar er moet nog 1 stap worden gedaan: Het liedje inzingen! Voor sommige leerlingen iets wat ze het liefst doen en voor andere even een stap uit hun comfortzone. De muziekscoach leert de kinderen de basistechnieken van het zingen en neemt het liedje door voor de opname, dat met professionele microfoons worden opgenomen. Achteraf kan een professionele zangeres het liedje inzingen om het liedje net wat extra power te geven. Voor het inzingen van het lied zijn er twee opties mogelijk:

  • De groep zingt als koor het schoollied 
  • De kinderen zingen om de beurt een zinnetje van het lied.
Het opnemen van een schoollied samen met de componist
Het schoollied kan worden opgenomen met jouw leerlingen!

+ Film

Ook kan je bijvoorbeeld er voor kiezen om 

2. De muziek produceren

Het liedje is geschreven, maar het is nog niet klaar! Het is nu slechts nog een idee dat op papier staat. De volgende stap is het maken van de muziek, zodat we er bijvoorbeeld op kunnen dansen. De muziek bestaat uit allerlei laagjes en instrumenten, als bijvoorbeeld: drums, gitaar en synthesizers. Hoe werkt dit en hoe maak en bedenk je dit? De muziekcoach legt hier wat over uit en gaat daarna met de leerlingen aan de slag om zelf een gave beat te maken, wat misschien wel lijkt op de nieuwste hit! De leerlingen krijgen een kijkje achter de schermen 

3. Het liedje inzingen

De muziekproductie is klaar, maar er moet nog 1 stap worden gedaan: Het liedje inzingen! Voor sommige leerlingen iets wat ze het liefst doen en voor andere even een stap uit hun comfortzone. De muziekscoach leert de kinderen de basistechnieken van het zingen en neemt het liedje door voor de opname, dat met professionele microfoons worden opgenomen. Achteraf kan een professionele zangeres het liedje inzingen om het liedje net wat extra power te geven. Voor het inzingen van het lied zijn er twee opties mogelijk:

  • De groep zingt als koor het schoollied 
  • De kinderen zingen om de beurt een zinnetje van het lied.